آرتروز ستون فقرات چیست و با تنگی کانال نخاعی و کمردرد چه ارتباطی دارد؟

آرتروز ستون فقرات بعنوان اسپوندیلوز نیز شناخته می شود. بیشتر در ناحیه پایین کمر و در اثر روند فرسایش و با تخریب غضروف مفصلی آرتروز یا استئوآرتریت مهره ها ایجاد می شود و در نهایت منجر به بروز التهاب می گردد. بعضی افراد استئوآرتریت فقرات را بعنوان فرایند پیری می شناسن ولی واقعیت این است که گروهی از افراد در طول زندگی خودشان با وجود کهولت سن آرتروز را تجربه نمی کنند بنابرای برای ایجاد آرتروز باید علل دیگری دخیل باشد که مسایل خود ایمنی  و علل ناشناخته برای ایجاد آرتروز ستون فقرات مطرح شده است.

کوتیشن آرتروز یک بیماری دژنراتیو و غیر التهابی است که با افزایش سن بروز می کند بطوریکه بروزآن در مهره ها را درسنین ۴۵ به بعد بیشتر مشاهده می کنیم.کوتیشن

علایم آرتروز ستون فقرات :

    • خشکی مفاصل ستون فقرات
    • دردناکی
    • محدودیت حرکات مهره ها
    • ضعف و خستگی در راه رفتن
    • بی حسی و گزگز

استئوآرتریت مهره ها در هر منطقه از ستون فقرات شامل ستون فقرات گردنی-پشتی- سینه ای-کمری و خاجی ممکن است اتفاق بیفتد و در هر منطقه علامت ریشه های عصب در پایین منطقه آرتروز را ایجاد می کند لذا علایم درد در دستها می تواند ناشی از آرتروز گردن باشد.

آرتروز ستون فقرات و تنگی کانال نخاعی :

شایعترین و مهمترین علت تنگی کانال نخاعی ، آرتروز است که با علایم استراحت متناوب در هنگام راه رفتن ، خم شدن به جلو برای بهتر شده علایم، گزگز پاها و دستها ودرد تظاهر می کند.

آیا راه رفتن در این بیماری مفید  است؟

علیرغم تصور بسیاری از افراد نشستن و استراحت طولانی مشکل این بیماران را تشدید می کند و راه رفتن مکرر و کوتاه و ورزش برای این عزیزان مفید است.

مراحل آرتروز ستون فقرات چگونه است؟

مرحله ۰  طبیعی است.

مرحله ۱ تغییرات مختصر دارد.

مرحله۲ تغییرات خفیف دارد.

مرحله۳ تغییرات متوسط دارد.

مرحله ۴ تغییرات شدید دارد.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی
فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد .فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند. به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات ، نحوه سفارش ، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

آیا می توانیم به این بیماری بی توجهی کنیم ؟

خیر این بیماری باید توسط متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ،روماتولوژی و ارتوپدی بررسی و درمان شود تا از ناتوانی های حاصله در آینده جلوگیری شود.

با استئو آرتریت چگونه می توان کنار آمد؟

داشتن ورزش منظم

تغذیه صحیح

وزن مناسب

مشورت با پزشک و تجویز داروی مناسب

استئوآرتریت را برای شما قابل تحمل خواهد کرد.

چه درمانهایی در آرتروز ستون فقرات و تنگی کانال نخاعی مفید است؟

ورزش درمانی فیزیوتراپی بریس و کمر بند طبی

دارو درمانی:

بهتر است از استامینوفن و پماد موضعی بخصوص پماد فلفل استفاده شود و از مسکن ها کمتر استفاده شود. در صورت ضرورت از داروهای غیر استروییدی ضد التهابی مانند ژلوفن ،بروفن،دیکلوفناد و … استفاده می شود. مکمل ها هم می توانند کاربرد دااشته باشند.داروهایی مانند گاباپنتین ،دالکستین نیز بسته به نظر پزشک دارد.

آیا جراحی درمان قطعی این بیماری است؟

متاسفانه خیر، واقعیت این است که حتی جراحی هم نمی تواند کاملا مشکل این بیماری  را حل نماید. درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد.لذا با بهره گیری از روشهای غیر جراحی می توانید با یک بیماری  مهربان و قابل تحمل زندگی کنید بدون اینکه این بیماری مزاحم شما شود.

آیا مواد غذایی می تواند برای کنترل این بیماری مفید باشد؟

زرد چوبه،آجیل،چای سبز

پودر سنجد ،سیر ،زنجبیل،پنجه شیطان

اومگا ۳،اسفناج،انگور،بروکلی پخته

ویتامین د (Vitamine D) مفید هستند.

چه غذاهایی برای مضرند؟

تخم مرغ،سرخ کردنی ها

شکر سفید،چیپس،غذاهای فریز شده

نمک،کیک،نان سفید

شیر ،ماست،دوغ

تشخیص

شرح حال و معاینه بالینی در صورت نیاز تصویر برداری MRI : باید بدانیم که بیش از 50 درصد افراد بدون علایم در این روش (MRI) دارای علایم آرتروز هستند که حتما با معاینه و شرح حال بیمار تطابق داده شود.

درمان آرتروز ستون فقرات در فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی 

فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی با فراهم نمودن امکانات فیزیوتراپی ، کاردرمانی و ورزش درمانی و همچنین دارا بودن کادر مجرب و متخصص درمانی آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می باشد

منبع: فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی

محصولات

%32
299,600 تومان - 374,500 تومان
%36
319,200 تومان - 399,000 تومان
%30
639,200 تومان - 799,000 تومان
%33
414,400 تومان - 518,000 تومان
%33
380,800 تومان - 476,000 تومان
%20
739,200 تومان
%18

محصولات ارتوپدی

قوزبند نیوپرن نوید

597,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *