نحوه انجام، مزایا و هزینه ارتوکین تراپی

به کمک ارتوکین تراپی می‌توانید به روشی موثر با آرتروز که نوعی بیماری فرسایشی مفصل است، مقابله کنید. ارتوکین تراپی روش زیست‌شناختی منحصر به فردی است که ساییدگی مفصل‌ها و کمردرد را درمان می‌کند. برای انجام ارتوکین تراپی لازم است که ابتدا کمی خون از بیمار گرفته شود، سپس پروتئین‌های محافظ موجود در آن تکثیر شود و در نهایت پروتئین‌ها به خود بیمار تزریق شود. ارتوکین تراپی درمانی کاملاً ایمن، مؤثر و اتولوگ است – منظور از اتولوگ بودن استفاده کردن از خون و پروتئین‌های خود بیمار است. پژوهش‌های بالینی مزایای ارتوکین تراپی را تأیید می‌کند. در ادامه با روش انجام ارتوکین تراپی، مزایا و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهید شد.

ارتوکین تراپی چیست؟


نحوه انجام ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی روش زیستی منحصر به فردی برای درمان کمردرد و ساییدگی مفصل است. در این روش پروتئین‌های محافظ جدا شده از نمونه خون گرفته شده از خود بیمار به وی تزریق می‌شود. ارتوکین تراپی درمانی کاملاً ایمن، مؤثر و اتولوگ است که پژوهش‌های بالینی مزایای آن را تأیید می‌کند.

ارتوکین تراپی درمانی اتولوگ است که از سال 1998 مورد استفاده قرار گرفته است. ارتوکین تراپی به درمان ساییدگی مفصل و آرتریت یا التهاب مفصل کمک می‌کند. همچنین ارتوکین تراپی با کمردرد که در واقع پیامد تغییرات فرسایشی در ستون فقرات، مفصل‌های بین‌مهره‌ای و التهاب ریشه‌های عصب است، نیز مقابله می‌کند. ضمناً پژوهش‌ها مؤید تأثیرگذاری ارتوکین تراپی برای درمان بعضی آسیب‌دیدگی‌های عضله و تاندون است.

 

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

 

مبدع ارتوکین تراپی به استناد بسیاری از مجلات علمی معتبر دانشمندی آلمانی به نام وهلینگ است. اکنون بیش از بیست سال است که ارتوکین تراپی انجام می‌شود و نتایج رضایت‌بخشی نیز از آن به دست می‌آید.

ارتوکین تراپی در نقطه‌ ملتهبی از بدن به کار برده می‌شود که معمولاً به دلیل ضایعه‌های فرسایشی مفصل دچار التهاب شده است. ابتدا مقدار کمی خون از بیمار گرفته می‌شود، سپس ترکیبی از پروتئین‌های موجود در خون به بیمار تزریق می‌شود. ترکیب پروتئین‌های سرم خون گرفته شده از خود بیمار حاوی هیچ نوع ماده خارجی نیست. به این ترتیب تعادل در نقطه‌ای که تغییرات التهابی در آن رخ داده است، بازیابی می‌شود. از فرایند التهابی و تخریب پیشرونده بافت‌ها جلوگیری می‌شود یا حتی این فرایند به طور کامل متوقف می‌شود.

درد ناشی از التهاب در اثر انجام دادن ارتوکین تراپی تا حد زیادی تسکین می‌یابد و در بسیاری از موارد کاملاً برطرف می‌شود.

ارتوکین تراپی در یک نگاه


  1. نمونه خون از ورید بازویی بیمار گرفته می‌شود.
  2. نمونه خون در دستگاه انکوباتور گذاشته می‌شود تا تولید پروتئین‌های محافظ تحریک شود.
  3. سرم از خون خود بیمار که اکنون حاوی پروتئین‌های تازه تشکیل شده است، تهیه می‌شود.
  4. ماده تهیه شده در مفصل آسیب دیده یا نزدیک به نقطه‌ای که در اثر التهاب تغییر کرده است، تزریق می‌شود. ارتوکین تراپی را می‌توان تا سه بار در هفته انجام داد.

پرسش‌های متداول دربارۀ ارتوکین تراپی


کدام بیماری‌ها را می‌توان با ارتوکین تراپی درمان کرد؟

سودمندی ارتوکین تراپی در درمان بیماری‌های زیر ثابت شده است:

  • درد مفصلی ناشی از آرتروز (مراحل 1 ـ 3)
  • کمردرد
  • آسیب‌دیدگی‌های تاندون یا عضله

ارتوکین تراپی درمانی غیرجراحی است و در این روش می‌توان چند ناحیه از بدن را به صورت همزمان درمان کرد.

درمان بیماری ها با ارتوکین تراپی

مزایای ارتوکین تراپی چیست؟

ارتوکین تراپی مبتنی بر استفاده از موادی است که از بدن خود بیمار گرفته می‌شود و به همین دلیل بیماران درمان را به خوبی تحمل می‌کنند. ترکیبات ضدالتهابی و بازسازی کننده موجود در سرم تهیه شده اثرات بالینی طولانی مدتی دارد.

ارتوکین تراپی چگونه عمل می‌کند؟

ارتوکین تراپی از درد و التهاب ناشی از عوارض زیر جلوگیری می‌کند:

  • آرتروز
  • تحریک ریشه عصب، آسیب‌دیدگی تاندون یا عضله
  • توان‌بخشی پس از جراحی

درد در اثر انجام دادن ارتوکین تراپی کمتر می‌شود. در نتیجه توانایی حرکتی و تناسب ناحیه آسیب دیده افزایش می‌یابد و عامل‌های بازسازی کننده موجود در سرم فرایند بهبودی را تسریع می‌کند.

ماندگاری اثر ارتوکین تراپی چقدر است؟

اثر ارتوکین تراپی بر روی تمام بیماران یکسان نیست و پیش‌بینی کردن ماندگاری مزایای ارتوکین تراپی برای هر بیمار غیرممکن است. ماندگاری اثر ارتوکین تراپی به شدت آسیب‌دیدگی در زمان شروع درمان بستگی دارد.

ارتوکین تراپی در چه شرایطی توصیه نمی‌شود؟

انجام دادن ارتوکین تراپی در شرایط زیر توصیه نمی‌شود:

  • عفونت حاد
  • تب
  • ابتلا به اسهالی که بیش از سه روز طول کشیده باشد
  • مصرف آنتی بیوتیک در هفته منتهی به درمان
  • تزریق واکسن در چهار هفته گذشته

ارتوکین تراپی ترجیحاً باید بر روی بیمارانی انجام شود که از سلامت عمومی مناسب و وضعیت پایداری برخوردار هستند.

ارتوکین تراپی با چه درمان‌هایی ممکن است تداخل داشته باشد؟

تاکنون مشاهده نشده است که ارتوکین تراپی با دارو یا دیگر روش‌های درمانی تداخل داشته باشد.

عوارض جانبی ارتوکین تراپی چیست؟

سرم مورد استفاده در ارتوکین تراپی کاملاً منشأ درون‌زاد دارد و از خون خود بیمار تهیه می‌شود. سازو کار تأثیرگذاری ارتوکین تراپی زیستی است و به همین دلیل بیماران ارتوکین تراپی را به خوبی تحمل می‌کنند. از این رو ارتوکین تراپی به ندرت موجب بروز عوارض جانبی می‌شود. گاهی اوقات محل تزریق تحریک می‌شود.

چند بار لازم است که تزریق را تکرار کرد؟

تعداد تزریق‌های ارتوکین تراپی

تعداد تزریق‌های ارتوکین تراپی به شدت آسیب و بیماری و علائم تحت درمان بستگی دارد. مبدع ارتوکین تراپی، دکتر پیتر وهلینگ توصیه‌هایی را بر مبنای مطالعات بالینی و تجربه کاری‌اش ارائه داده است.

آیا شرکت‌های بیمه هزینه‌های ارتوکین تراپی را پوشش می‌دهند؟

خیر، هزینۀ درمان به ماهیت و شدت عارضه و مدالیته‌های درمانی بستگی دارد که پزشک پس از مشورت با بیمار انتخاب می‌کند. هزینه‌های ارتوکین تراپی به تعداد تزریق‌ها و دیگر درمان‌های همزمان بستگی دارد. می‌توانید پیش از شروع درمان با کارگزاری بیمه خصوصی خود تماس بگیرید و درباره پوشش هزینه‌های درمان سوال کنید.

منبع: فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *