نشانه‌های درد قفسه سینه‌ی ناشی از معده، حمله قلبی، استرس و سرماخوردگی

درد قفسه سینه ناشی از معده چگونه است و چه نشانه ای دارد؟ چه تفاوت آن با درد قبل از وقوع حمله قلبی دارد؟ درمان درد قفسه سینه ناشی از معده چگونه است؟

ممکن است اخیراً یک وعده غذایی با حجم زیاد میل کرده باشید و پس از آن احساس سوزش و درد در قفسه سینه خود کرده اید. سوزش سر دل، درست است؟ احتمالاً.

اما این احتمال وجود دارد که درد قفسه سینه ناشی از کاهش جریان خون به قلبتان (آنژین صدری) یا یک حمله قلبی واقعی باشد!

شباهت علائم مشکلات معده و حمله قلبی

سوزش سر دل، آنژین صدری (درد در قفسه سینه) و حمله قلبی ممکن است بسیار شبیه هم باشند. حتی پزشکان همیشه نمی توانند تفاوت را با سابقه پزشکی و معاینه فیزیکی شما تشخیص دهند. به همین دلیل است که اگر به دلیل درد قفسه سینه به اورژانس مراجعه کنید، بلافاصله شما را برای آزمایش های ساده و سرپایی که احتمال حمله قلبی را رد کند، آماده می کنند.

 

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

 

آیا درد قفسه سینه شما ناشی از معده است؟

چنانچه مدتی ست درد قفسه سینه غیرقابل توضیح دارید که در عرض چند ساعت از بین می رود، لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنید. هم سوزش سر دل و هم حمله قلبی حاد می توانند علائمی را ایجاد کنند که پس از مدتی فروکش کنند. درد لازم نیست مدت زیادی طول بکشد تا یک علامت هشدار باشد!

علائم درد قفسه سینه ناشی از معده

شایع ترین علامت ریفلاکس اسید یا سوزش سر دل احساس گرمی، یا سوختن در قفسه سینه و گلو است. این احساس داغ شدن به دلیل بازگشت اسید معده به مری است. از دیگر علائم می توان به موارد زیر اشاره کرد : ویژگی های معمول سوزش سر دل عبارتند از:

  • احساس سوزش در قسمت فوقانی شکم و حرکت درد به سمت قفسه سینه
  • معمولاً بعد از غذا خوردن یا هنگام دراز کشیدن یا خم شدن رخ می دهد.
  • ممکن است شما را از خواب بیدار کند، به خصوص اگر ظرف دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا خورده باشید.
  • معمولا با داروهای آنتی اسید تسکین می یابد.
  • ممکن است با طعم ترش در دهان همراه باشد. به خصوص زمانی که دراز کشیده اید.
  • ممکن است همراه با بازگشت غذا به گلو یا رفالکس باشد.

چنانچه در رابطه با درد قفسه سینه ناشی از معده سوالی دارید در بخش پرسش از دکتر ارسال کنید و ظرف چند روز پاسخ خود را دریافت کنید.

چه نشانه هایی در حمله قلبی بیشتر از سوزش سر دل رخ می دهد؟

حمله قلبی شامل درد ناگهانی و کوبنده قفسه سینه و مشکل در تنفس است که اغلب در اثر فعالیت سنگین ایجاد می شود. با این حال، بسیاری از حملات قلبی به این صورت اتفاق نمی‌افتند. علائم و نشانه های حمله قلبی از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. سوزش سر دل خود می تواند با سایر علائم حمله قلبی همراه باشد.

برخی از علائم سوزش سر دل و حمله قلبی می تواند مشابه باشد، مانند درد قفسه سینه. در نتیجه برخی از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند، فکر می کنند سوزش سر دل دارند و در نتیجه اقدامی انجام نمی دهند.

اگر درد سوزش سر دل را در کنار تنگی نفس یا عرق کردن تجربه می کنید، می تواند نشانه ای از مشکل قلبی باشد.

نشانه های معمول در حمله قلبی عبارتند از:

فشار، سفتی، درد، یا احساس فشردن یا درد در قفسه سینه یا بازوها که ممکن است به گردن، فک یا کمر شما سرایت کند.

حالت تهوع، سوء هاضمه، سوزش سر دل یا دل درد درمان درد قفسه سینه ناشی از معده

تنگی نفس

عرق سرد

خستگی

سبکی سر یا سرگیجه ناگهانی

شایع ترین علامت حمله قلبی برای مردان و زنان درد یا ناراحتی قفسه سینه است. اما زنان بیشتر از مردان برخی از علائم دیگر مانند درد فک یا کمر، تنگی نفس و حالت تهوع یا استفراغ را تجربه می کنند. مشکلات قلبی در میان افرادی که فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول بالا دارند، شایع تر است. سیگار کشیدن و اضافه وزن از دیگر عوامل خطر هستند.

تفاوت علائم حمله قلبی در زنان و مردان

آیا سایر علائم گوارشی می توانند علت درد قفسه سینه باشند؟

اسپاسم عضلانی در مری ممکن است باعث درد قفسه سینه شبیه به حمله قلبی شود. درد مری می تواند محرک های زیادی داشته باشد. علل شایع التهابی عبارتند از:

  • غذایی که در مری گیر می کند
  • استفاده از دارو
  • گیر کردن اجسام خارجی در مری
  • عفونت مری

درد کیسه صفرا نیز می تواند به قفسه سینه شما سرایت کند. با بیماری کیسه صفرا، ممکن است متوجه حالت تهوع و درد شدید و ثابت در قسمت میانی یا بالای راست شکم شوید به خصوص بعد از یک وعده غذایی چرب. درد ممکن است به شانه، گردن یا بازو منتقل شود. مجدداً، اگر مطمئن نیستید که درد قفسه سینه شما ناشی از مری است ،فوراً به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا با بررسی علائم بیماری از خطرات احتمالی پیشگیری کنید.

تشخیص درد قفسه سینه ناشی از معده

چنانچه گاز در معده یا در قسمت چپ روده بزرگ شما تجمع یابد، ممکن است در قفسه سینه خود احساس درد کنید. ممکن است در اثر بلع میزان زیادی هوا، گاز در دستگاه گوارش شما گیر کند. علاوه بر غذا و نوشیدنی، ممکن است شما مبتلا به بیماری باشید که سبب ایجاد دردهای ناشی از گاز شود مانند:

تفاوت های قابل توجهی بین درد ناشی از گاز و حمله قلبی وجود دارد. زمانی که علت این مشکل گاز باشد، احتمالاً موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

اگر علت درد، سوزش سر دل باشد، بلافاصله پس از صرف غذا اتفاق می افتد یا می تواند در طول شب شما را از خواب بیدار کند. شما احساس خواهید کرد که سوزش ناشی از اسید، از معده به سمت گلو حرکت می کند. احتمالاً در دهان خود نیز طعم ترشی را احساس خواهید کرد. مصرف آنتی اسیدها یکی از بهترین درمان های خانگی برای درد قفسه سینه ناشی از گاز است.

دلایل دیگر مرتبط با غذا نیز وجود دارد که می تواند احساس درد ناشی از گاز در نزدیکی قفسه سینه را توجیه کند. این دلایل عبارتند از:

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید

به عنوان یک قاعده کلی، درد قفسه سینه که شدید و مداوم باشد، باید توسط پزشک متخصص قلب و عروق یا متخصص گوارش مورد بررسی قرار گیرد. یک علت قلبی، مانند حمله قلبی، باید سریعا بررسی شود. پس از آن، می توان به دنبال عللی که خطر کمتری دارند بود .اگر درد قفسه سینه خفیف است، مربوط به غذا است و به راحتی با مصرف آنتی اسیدها (دارویی که اسیدیته معده را خنثی می کند) تسکین می یابد. شاید این درد قفیسه سینه ناشی از معده و اسید معده بوده و اضطراری نداشته باشد.

منبع: فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *