تکار تراپی در درمان درد آرتروز ،دیسک کمر وگردن و دردهای مفاصل شانه و..

تکار تراپی ترکیبی از دیاترمی تماسی(گرمای عمقی ) و الکتروتراپی (استفاده از انرژی الکترونها)میباشد.یکی از پیشرفته ترین روش های درمانی در طب فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی تکار تراپی است.

تکار تراپی

کوتیشن راه درمانی تکار تراپی یک مداخله برای انتقال امواج الکترومغناطیسی به بافت های زنده است.فرکانس مورد استفاده در محدوده امواج رادیوفرکانس می باشد. کوتیشن

برخلاف الکتروتراپی روتین(فیزوتراپی معمول)، تکار باعث انقباض عضلات نمی شود. امواج الکترو مغناطیسی ایجاد شده گرمایی تولید می کنند که برای اهداف درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

انبساط عروقی ناشی از گرمای تکار منجر به افزایش تبادل مواد می شود که بدنبال آن، تخیله ورم منطقه ملتهب و نفوذ سلول های ترمیمی اتفاق می افتد. تکار همچنین با تحریک تولید اندورفین- ماده کاهنده درد در بدن- باعث کاهش درد شده و احساس خوشایندی به بیمار می دهد.

بطور کلی از آثار درمانی تکار در سه حوزه توانبخشی، ورزش و تندرستی استفاده می شود که در ادامه به شرح آن پرداخته شده است.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

طب فیزیکی و توانبخشی از آثار درمانی تکار تراپی :

  • درد

محدودیت های عملکردی ناشی از آسیب ها، معمولا به صورت درد بروز می کند. تکار با افزایش جریان خون و لنف میکروسکوپی، اثر بر روی پایانه های آزاد عصبی و مسدود کردن مسیرهای احساس درد با ترشح اندورفین منجر به کاهش درد می شود.

  • آسیب های حاد و مزمن

این کار مخصوصاً در توانبخشی تروما در هر دو فاز حاد و مزمن موثر است. پاتولوژی های دردناک استخوان ها و مفاصل با منشا التهابی نظیر اپی کوندیلیت، سندروم ساب آکرومیال، پلنتار فاسیاتیس، درد های نواحی گردن و کمر و … با تکار تحت درمان قرار می گیرند.

  • بهبود حرکت

روش درمانی تکار تراپی متدی است که  نقش بسیار مهمی در ریکاوری و بهبود حرکت ایفا می کند. نتایج درمانی ناشی از تکار شامل کاهش درد، ریلکسیشن عضلات، حفظ و بهبود حرکات مفاصل، بازتوانی راه رفتن می شود.

  • روماتولوژی

در آسیب های روماتیسمی، استفاده از دوز مناسب تکار منجر به نتایج مطلوبی در کنترل التهاب و کاهش درد مفاصل و عضلات و در نتیجه بازگشت عملکرد صحیح سیستم عضلانی اسکلتی میشود. استفاده از تکار باعث جذب مواد زاید تولید شده توسط پروسه های التهابی می شود.این فرآیند منجر به بهبود اکسیژن رسانی به بافت ها و ترمیم آسیب های میکروسکوپی می شود.

  • تروما و صدمات

درمان از طریق تکار تراپی نقش بسیار مهمی در درمان آسیب های ضربه ای نظیر کشیدگی ها و کوفتگی ها، حتی در فاز حاد، ایفا می کند. مداخله سریع مانع تشکیل ادم به وسیله جمع آوری مایع اضافی توسط سیستم لنفاوی و کاهش درد می شود. انرژی تکار باعث جذب خونریزی شده که اینکار جلوی کلسیفیه شدن بافت عضله را می گیرد.
  • تخلیه لنفاوی و بهبود ورم اندامها ، دستها و پاها

علل متعددی برای اختلال فعالیت وریدی و لنف وجود دارد. سبک زندگی نامناسب و فقدان فعالیت فیزیکی علت های اصلی عدم جذب آب و پاهای سنگین و ورم کرده هستند. تکار با افزایش جریان لنفی باعث تخلیه مناسب می شود.

اسپرت و ورزش از آثار درمانی تکار تراپی

  • گرم کردن و ریکاوری و بهبودی  برای مسابقات

از طریق تکار تراپی با انتقال کنترل شده انرژی باعث خونرسانی عمقی به بافت ها می شود.پیش از مسابقه، بهبود اکسیژن رسانی به عضلات به ورزشکار این امکان را می دهد که در بالاترین سطح عملکردی عضلانی قرار گیرد.
پس از مسابقه نیز، این افزایش جریان خون باعث جمع آوری مواد زاید ناشی از فعالیت بدنی شده و با تحریک پروسه ترمیم بافت ها باعث ریکاوری سریع می شود.

  • جلوگیری از صدمات ورزشی

درمان تکار تراپی باعث بدست آمدن حداکثر کشسانی بافت عضلانی حین فعالیت های ورزشی می شود. حفظ عضلات در بهترین وضعیت باعث کاهش ریسک مشکلات پاسچر و درد عضلات می شود.

تندرستی و تناسب اندام از آثار درمانی تکار تراپی

  • از بین بردن چربی های اضافی

مود حرارتی تکار با آزاد کردن گرمای متمرکز در منطقه تحت درمان باعث فعال شدن متابولیسم و افزایش گردش خون میکروسکوپی می شود.
این مناطق سرشار از آنزیم لیپاز هستند که مسئول تجزیه چربی می باشد.
پس از چند جلسه درمانی، جذب چربی های اضافی کاملاً مشهود است.

  • سلولیت

علت ایجاد سلولیت، اختلال در سیستم های تجمع مواد در زیر پوست است.
تکار تراپی با مکانیسم های ذکر شده باعث دوباره فعال شدن متابولیسم در لایه های عمقی پوست شده و منجر به از بین رفتن سلولیت می شود.

  • فرم دادن به بدن

فرم دادن به معنای اصلاح نواقص بافتی تا حد امکان است. تکار تراپی با کاهش چربی های اضافی، بهبود سفتی عضلانی و بهبود نواقص بافت های متصل به سلولیت ها باعث فرم دادن به بدن می شود

منبع: فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *