سندروم پیریفورمیس از علل مهم درد باسن و لگن چیست ؟

سندروم پیریفورمیس از علل درد سیاتیک است . عضله پریفورمیس در ناحیه باسن قرار دارد و از روی عصب سیاتیک عبور می کند و در مواردی که عضله به دلایلی مشکل پیدا می کند باعث آزردگی عصب سیاتیک شده و درد تیر کشنده یا بی حسی و گز گز  از ناحیه باسن تا پایین پا ایجاد می کند.

پیریفورمیس چیست ؟

پیریفورمیس عضله کوچکی است که در اعماق باسن ، پشت گلوتئوس ماکسیموس قرار دارد. به صورت مورب از ستون فقرات پایین به سطح فوقانی استخوان ران رانده می شود ، در حالی که عصب سیاتیک در زیر یا از طریق عضله قرار دارد. عضله پیریفورمیس به چرخش مفصل ران کمک کرده و پا را به سمت بیرون میچرخاند.

علل سندروم پیریفورمیس:

دلایل دقیق سندرم پیریفورمیس ناشناخته است. دلایل مشکوک عبارتند از: اسپاسم عضله در عضله پیریفورمیس یا به دلیل تحریک در عضله پیریفورمیس یا تحریک ساختار مجاور مانند مفصل ساکروایلیاک یا لگن سفت شدن عضله ، در پاسخ به آسیب یا اسپاسم تورم عضله پیریفورمیس ، به دلیل آسیب دیدگی یا اسپاسم خونریزی در ناحیه عضله پیریفورمیس.

تشخیص سندروم پیریفورمیس:

با کمک معاینه و انجام نوار عصب و عضله این سندروم تشخیص داده می شود

درمان سندروم پیریفورمیس:

در مراحل اول استفاده از کمپرس آب سرد یا گرم ،داروهای ضد التهابی خوراکی مرحله دوم فیزیوتراپی ، لیزر درمانی و ورزشهای خاص مرحله سوم تزریق در محل عضله پریفورمیس مرحله چهارم  در صورتیکه در موارد زیر درمان نشد جراحی. معمولا تعداد بسیار کمی از بیماران نیاز به جراحی پیدا می کنند لازم به ذکر است قبل از انجام ورزش های درمان سندروم پیریفورمیس از کیسه آب گرم استفاده شود. برای یادگیری بیشتر و بهتر این ورزش ها ویدئو را مشاهده کنید… سندرم پیریفورمیس غالباً با سایر شرایط به خصوص شرایط ستون فقرات کمری اشتباه گرفته می شود. دستیابی به تشخیص صحیح سندرم پیریفورمیس هنگام در نظر گرفتن درمان کمردرد و پا مهم است.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی
فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد .فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند. به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات ، نحوه سفارش ، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

منبع: فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی

محصولات

%30
344,400 تومان - 430,500 تومان
%30
397,600 تومان - 497,000 تومان
%30
753,480 تومان - 941,850 تومان
%30
470,400 تومان - 588,000 تومان
%30
464,800 تومان - 581,000 تومان
%20

محصولات ارتوپدی

کرست کمر نئوپرن نوید کد 191

739,200 تومان
%18

محصولات ارتوپدی

قوزبند نیوپرن نوید

597,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *