بریس میلواکی (Milwaukee brace) برای درمان انحراف ستون فقرات(اسکلولیوز و کیفوز)

بریس میلواکی یکی از دو نوع اصلی بریس است که برای درمان انحراف جانبی ستون فقرات یعنی اسکولیوز استفاده می‌شود. این بریس را می‌توان برای اصلاح هر نوع انحراف در ستون فقرات استفاده کرد. بریس می‌تواند به صورت سفارشی ساخته شود و یا می‌تواند از یک قالب از قبل ساخته شده تهیه شود. تمام بریس‌ها باید برای بر اساس شدت انحراف ستون فقرات و مناسب برای بیمار باشد. برای تاثیر بهتر بریس و جلوگیری از بدتر شدن زاویه اسکولیوز، باید هر روز بریس را برای مدت زمان تعیین شده توسط پزشک تا زمانی که رشد کودک ادامه دارد، استفاده کرد. نوع دیگر بریس برای اسکولیوز ارتز توراکولومبوساکرال (TLSO) نام دارد.

 

علل اسكولیوز و عوامل خطر 


گاهی عواملی اصلی که منجر به اسکولیوز در بیماران می گردد ناشناخته باقی می ماند (در حقیقت، این همان اسکولیوز ایدیوپاتیک(ناشناخته) است). اسکولیوز اغلب به نظر می‌رسد ارثی است، زیرا این اختلال در بعضی خانواده‌ها بیشتر دیده می‌شود. سایر علل شایع اسکولیوز عبارتند از:

  • صدمات یا عفونت‌های ستون فقرات
  • نقایص مادرزادی مربوط به ستون فقرات
  • مشکلات عصبی عضلانی، مانند دیستروفی عضلانی

گرچه این‌ها فقط چند احتمال هستند. احتمال این نیز وجود دارد که این لیست در واقع بسیار طولانی‌تر شود. اگر اینطور باشد، چند مثال بالا می‌تواند از عوامل موثر در اسکولیوز باشد.

عوامل خطر برای ایجاد اسکولیوز نیز شامل موارد زیر است:

  • جنسیت: تا آنجا که علم پزشکی پیشرفت داشته است، جنسیت در واقع نقشی در این عارضه ندارد. جنسیت اغلب پیش بینی می‌کند که آیا وضعیت بدتر خواهد شد یا خیر. احتمال اسکولیوز و انحراف ستون فقرات در دختران بسیار بیشتر از پسران است.
  • سن: معمولاً اسکولیوز در دوران جهش دقیقاً قبل از بلوغ خود را نشان می‌دهد.
  • سابقه خانوادگی: به زبان ساده، اسکولیوز در خانواده‌هایی با سابقه‌ی این بیماری دیده می‌شود.
  • به غیر از این چند فاکتور، اسکولیوز هنوز هم در جهان پزشکی بسیار رمز و راز است.
مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

آیا بریس میلواکی برای فرزند شما مناسب است؟ 


کاندیدا مناسب بریس میلواکی

اسکولیوز بیماری است که منجر به انحنای جانبی ستون فقرات می‌شود. معمولاً این امر در دوران جهش رشد دقیقاً قبل از بلوغ اتفاق می‌افتد. گاهی اوقات، بیماری‌های قبلی مانند دیستروفی عضلانی یا فلج مغزی منجر به اسکولیوز می‌شود. همانطور که گفته شد، علت اسکولیوز در بیشتر موارد ناشناخته است.

اکثر موارد اسکولیوز خفیف است و حتی برخی از بیماران هیچ علائم دردناکی را گزارش نمی‌کنند. با این حال، اگر اسکولیوز درمان نشود، منحنی‌ها تقریباً با گذشت زمان بدتر می‌شوند. اسکولیوز شدید، زندگی را تغییر می‌دهد به ویژه هنگامی که منحنی مقدار فضای داخل قفسه سینه را کاهش دهد. چنین شرایطی می‌تواند بیمار را دچار مشکل تنفسی کند.

پزشکان ممکن است به کودکان و نوجوانان مبتلا به اسکولیوز یک بریس بدهند تا از بدتر شدن منحنی نخاع آن‌ها جلوگیری شود. معمولاً پزشکان برای کودکان و نوجوانانی که انحنای ستون فقرات آنها بیش از 25 درجه است، بریس تجویز می‌کنند. به خصوص اگر بیمار هنوز در حال رشد باشد.

در مرحله اول، دکتر باید بررسی کند که آیا فرزند شما هنوز به بلوغ اسکلتی رسیده است یا خیر. به منظور تعیین این مسئله، پزشک از آنچه متخصصان پزشکی از آن به عنوان علامت ریسر یاد می‌کنند، استفاده می‌کند. علامت ریسر از تصویربرداری اشعه ایکس برای اندازه گیری میزان تشکیل استخوان بالغ در لبه بالایی فضای لگن استفاده می‌کند. این روش اندازه ‌گیری در یک مقیاس 0 تا 5 است. اگر پزشک شما تشخیص دهد فرزند شما در مقیاس 5 ریسر است، در این صورت پزشک به دلیل رسیدن بلوغ اسکلتی، بریس را برای درمان مناسب نمی‌داند.

اینکه فرزند شما به بریس اسکولیوز احتیاج داشته باشد یا نه، به نوع و محل انحنای ستون فقرات بستگی دارد. رایج‌ترین بریس که پزشکان تجویز می‌کنند بریس بوستون است که با استفاده از قالب‌های بدن بیمار ساخته می‌شود. بریس از مفصل ران به عنوان پایه استفاده می‌کند و تا تیغه‌های شانه گسترش می‌یابد. این بریس به خصوص برای نگه داشتن قسمت تحتانی ستون فقرات در وضعیت ثابت، از طریق فشار دادن در نقاط فشار تعیین شده طراحی شده است. بسته به دستور پزشک، ممکن است نیاز به استفاده از بریس به مدت 16تا 23 ساعت در روز باشد.

متأسفانه، گاهی اوقات منحنی‌های اسکولیوز ممکن است با وجود بریس بدتر شوند. این اتفاق فقط برای درصد کمی از بیماران اسکولیوز پیش می‌آید. اما به همین دلیل، پیگیری دقیق با یک متخصص ارتوپدی یا طب فیزیکی و توانبخشی و همچنین عکسبرداری با اشعه ایکس به طور منظم برای اطمینان از تاثیر بریس بسیار مهم است. گاهی اوقات این تشخیص‌ها اطلاعات حیاتی از جمله اینکه آیا علاوه بر بریس نیاز به انجام جراحی هست یا خیر را نشان می‌دهند.

فرآیند بریس


تمام فرایند بریس با مراجعه به متخصص ارتوپدی یا متخصص ارتز آغاز می‌شود. این متخصصین، منحنی فرزند شما را ارزیابی و اهداف برنامه درمانی را با شما مرور می‌کنند. معمولاً متخصص ارتوپدی از قبل بریس مناسبی را که فرزند شما باید از آن استفاده کند را انتخاب کرده است. سپس متخصص ارتز مسئول انجام اندازه گیری‌ها و قالب‌هایی است که برای فرزند شما به صورت سفارشی مورد نیاز خواهد بود.

هنگامی که بریس ساخته شد، با متخصص ارتوپدی خود ملاقات خواهید داشت. در اینجا، تنظیمات کوچک انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که بریس کودک شما کاملاً متناسب است. علاوه بر این، در مورد نحوه مراقبت از بریس به شما دستورالعمل داده‌هایی می‌شود.

عادت به پوشیدن بریس به صورت تمام وقت چند روز طول می‌کشد. روش زیر شیو‌ه‌ی خوبی است که پزشکان برای عادت به این روند به بیماران توصیه می‌کنند:

  • روز اول: کودک باید 2 ساعت از بریس استفاده کند.
  • روز دوم: کودک در صورت امکان باید 4 ساعت از بریس استفاده کند. در غیر این صورت، این باید به زمان‌های کوتاه‌تری تقسیم شود.
  • روز سوم: کودک باید 6 ساعت از بریس استفاده کند.
  • روز چهارم: کودک باید 8 ساعت از بریس استفاده کند.
  • روز پنجم: کودک باید به مدت زمانی که دکتر در ابتدا برای او تجویز کرده است، از بریس استفاده کند.

بعد از دو هفته، متخصص ارتوپدی وضعیت بیمار را مجددا بررسی می‌کند. از این به عنوان فرصتی برای بررسی تناسب بریس و همچنین سایر مواردی که ممکن است لازم باشد برطرف شود استفاده خواهد شد. یک هفته پس از این پیگیری‌های اولیه، پزشک همچنین ممکن است عکس‌های اشعه ایکس گرفته تا از عملکرد صحیح بریس اطمینان حاصل کند.

استفاده از بریس میلواکی


استفاده از بریس میلواکی

در ابتدا، فرزند شما با پوشیدن بریس احساس ناخوشایندی خواهد کرد، اما پس از مدتی به آن عادت می‌کند. تمیز کردن آستر فوم بریس ترجیحاً روزانه مهم است. این کار باید با استفاده از الکل انجام شود، که به ضد عفونی شدن آستر از باکتری و عرق کمک کند.

پزشک شما نحوه استفاده صحیح از بریس را به شما و فرزندتان آموزش می‌دهد. راهنمایی‌های کلی پزشک ممکن است باشد که به شرح زیر است:

  • همه بندها باید خارج از بریس باشند.
  • بریس را در اطراف بدن فرزند خود قرار دهید و هر دوطرف آن را با دستان خود بگیرید، آن را بکشید تا باز شود. فرزند شما باید بتواند داخل آن حرکت کند. بریس ممکن است در ابتدا سفت باشد، بنابراین به احتمال زیاد نیاز به کمک دارید.
  • دهانه بریس باید در پشت فرزند شما باشد. برجستگی‌های ستون فقرات باید با وسط دهانه بریس در یک راستا باشند.
  • با قرار دادن دستها روی لگن فرزند، بریس را فشار دهید. نوارهای کمر در قسمت داخلی باید دقیقاً بالای لگن فرزند شما قرار بگیرند.
  • فرزند خود را وادار کنید تا بازوها را روی میز یا کانتر قرار دهد و به جلو خم شود. این موضوع باعث می‌شود که کمک کننده (یا شما) بتواند بندها را از طریق سگک‌ها بپیچد.
  • در طرف مقابل سگک، باید با دست فشار وارد کنید. به طور همزمان نوار را به سمت مخالف می‌کشید.
  • اکنون، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ابتدا بند وسط، سپس بندهای پایین و سوم بندهای بالا را محکم کنید. اکنون کودک شما می‌تواند صاف بایستد.

مراقبت از پوست: تحریک پوست را از بریس کمر کاهش دهید 


جلوگیری از زخم، قرمز شدن و آسیب دیدن پوست از طریق بریس بسیار مهم است. برای محافظت از پوست:

  • روزانه فرزند خود را حمام ​​کنید.
  • دست خود را الکی کنید و به تمام قسمتهای پوست که بریس آن را می‌پوشاند، بزنید. الکل به همراه اصطکاک دست روی بدن پوست را سفت کرده و از تحریک جدی جلوگیری می‌کند. این روش را تا زمانی که پوست فرزند شما سفت شود، ادامه دهید‌، که معمولاً 2تا3 هفته طول می‌کشد.
  • به قسمت‌های صورتی پوست که بند بریس در آن محکم است، توجه زیادی داشته باشید. رنگ صورتی باید ظرف 30 دقیقه پس از درآوردن بریس از بین برود. اگر پوست بیش از 30 دقیقه به رنگ صورتی باقی بماند، ممکن است نیاز به تنظیماتی باشد. تحریکات و فشارهای پوستی باید در هنگام بروز به پزشک متخصص ارتز گزارش شود.
  • همیشه یک تی شرت مناسب و بدون درزهای کناری در زیر بریس به فرزند خود بپوشانید. متخصص ارتر می‌تواند به شما در خرید پیراهن راحت کمک کند.
  • بریس را تا حد ممکن محکم بپوشید. یک بریس شل باعث تحریک پوست می‌شود.
  • نشاسته ذرت ممکن است در هوای گرم یا روی پوست حساس به الکل مفید باشد.
  • در ابتدا از کرم، لوسیون یا پودر در زیر بریس استفاده نکنید زیرا باعث نرم شدن و سپس آسیب به پوست می‌شوند.
  • گاهی اوقات پوست بالای کمر و لگن تیره می‌شود. این طبیعی است و مشکلی ایجاد نمی‌کند. وقتی درمان بریس تمام شد، این رنگ از بین می‌رود.

منبع: فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

bina_chat_bot_iconربات هوشمند بازار پزشکی
سلام ، چطور می تونم کمکت کنم؟