متخصص درد برای درمان انواع دردهای مزمن و شدید

تقریباً از هر پنج بزرگسال یک نفر درد مزمن را تجربه می‌کند، بنابراین تعجب آور نیست که افراد زیادی به متخصصان درد مراجعه می‌کنند. حداقل به طور جزئی، به همین دلیل است که تعداد پزشکانی که عنوان متخصص درد را به خود اختصاص داده اند، روز به روز افزایش می‌یابد. اگر در مدت زمان مناسب نتوانستید درمان رضایت بخشی برای کنترل درد خود پیدا کنید یا درد شما بدتر می‌شود، مراجعه به متخصص درد ضروری و لازم است.

متخصص درد چه کاری انجام می‌دهد؟

کوتیشن درمان تخصصی درد اخیراً بوجود آمده است، اما ریشه در ایجاد دارو دارد. رشته پزشکی درد، بر پیشگیری، تشخیص، درمان و بهبودی درد بیمار متمرکز است. متخصصین درد علاوه بر درد به عنوان یک بیماری به خودی خود، آموزش‌های تخصصی درد را به عنوان علامت سایر بیماری‌ها طی می‌کنند. کوتیشن

متخصص درد ممکن است پزشک اصلی معالج یا مشاور سایر پزشکان باشد. با استفاده از یک رویکرد چند رشته‌ای برای مدیریت درد، متخصصان درد از زمینه‌های بیهوشی، روانپزشکی و عصب شناسی استفاده می‌کنند. در حال حاضر، هیچ محدودیت مشخصی برای رشته پزشکی درد وجود ندارد که بتواند آن را از سایر تخصص‌های پزشکی متمایز کند.

خلاف درد حاد، که به طور کلی ناشی از احساس در سیستم عصبی است که برای هشدار فرد در مورد آسیب یا بیماری احتمالی و نیاز به درمان آن ایجاد می‌شود، درد مزمن بسیار طولانی‌تر است.

بعضی اوقات درد ممکن است به صورت حاد مانند رگ به رگ شدن کمر یا یک بیماری جدی که برای مدت طولانی ادامه ‌دارد، شروع شود. در موارد دیگر ممکن است به دلیل یک وضعیت مداوم باشد. برخی از بیماران نیز بدون هیچ آسیبی، احساس درد دارند.

انواع متداول درد مزمن عبارتند از:

  • زونا
  • درد سرطان
  • درد عصب

مقایسه پزشک عمومی و متخصص درد

هنگام در نظر گرفتن نوع متخصص پزشکی برای درمان درد مزمن، اولین انتخاب باید بین پزشک عمومی و متخصص درد باشد. در بیشتر موارد، شما احتمالاً در صورت بروز علائم درد برای یافتن درمان مناسب به پزشک عمومی مراجعه می‌کنید، اما باید گفت با مراجعه به متخصص درد می‌توان گزینه بهتری برای درمان داشت. در صورت داشتن هر یک از موارد زیر، مراجعه به متخصص درد توصیه می‌شود:

  • وقتی درد مزمن می‌شود :

درد مزمن هر دردی مانند آرتروز، کمر درد یا نوروپاتی است که بیش از سه ماه طول بکشد. اگر بدون تسکین درد به مرز سه ماه رسیدید، باید به یک متخصص درد مراجعه کنید.

  • هیچ علتی برای درد شما وجود ندارد :

اگر پزشک عمومی نتواند مشکل سلامتی ایجاد کننده درد را پیدا کند، ممکن است به مهارت‌های پیشرفته تشخیصی یک متخصص درد نیاز داشته باشید. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که خارج از تخصص پزشک عمومی باشد یا اینکه درد خود بیماری اصلی باشد. در هر صورت، با مراجعه به متخصص درد می‌توانید از درد خود تسکین پیدا کنید.

  • اگر فقط از داروهای افیونی استفاده می‌کنید :

بسیاری از پزشکان عمومی درک محدودی از درد و مدیریت درد دارند، بنابراین آن‌ها به عنوان درمان پیش فرض برای هر نوع بیماری درد، به داروهای افیونی متوسل می‌شوند. این یک رویکرد نادرست است، زیرا درد مزمن به یک استراتژی جامع نیاز دارد و درمان دارویی خود خطرات جدی برای بیمار دارد.

  • تنها گزینه‌ی درمان برای شما جراحی است :

اگر پزشک شما یک روش پر خطر را بدون هیچ گزینه دیگری توصیه می‌کند، باید گزینه‌های خود را با یک متخصص درد بررسی کنید. از آنجا که متخصصان درد از جدیدترین درمان‌های درد آگاهی بیشتری دارند، ممکن است بتوانند گزینه‌های مناسب‌تری را به شما ارائه دهند.

مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

چگونه متخصص درد را انتخاب کنیم؟

به محض اینکه به این نتیجه رسیدید که به یک متخصص درد نیاز دارید، پس باید یکی را متناسب با نیازهای شخصی خود انتخاب کنید. تخصص متخصصین درد، در زمینه‌های مختلف است و هریک از این متخصصین، دوره‌های خاصی را طی می‌کنند. بنابراین باید بدانید نیاز شما چیست و به همان پزشکی که مربوط به درمان بیماری یا درد شماست مراجعه کنید. با در نظر گرفتن موارد زیر می‌توانید تصمیم درست تری در انتخاب کلینیک یا متخصص درد داشته باشید.

کلینیک درد با رویکرد چند رشته‌ای

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید درمان درد را از کلینیکی که از رویکرد چند رشته‌ای استفاده می‌کند دریافت کنید. در صورتی که روند درمان، تحت نظر یک تیمی پزشکی و متخصصین باشد، شانس بیمار برای دستیابی به بهبودی سریع و موثرتر بیشتر است و جنبه‌های بیشتری از شرایط درد را پوشش می‌دهد. به عنوان مثال، افرادی که به مدت طولانی با درد زندگی کرده‌اند‌ اغلب دارای مشکلات ثانویه مانند افسردگی یا کمبود خواب هستند که باید در یک درمان یکپارچه اصلاح شوند.

مناسب نوع خاص درد شما

دومین نکته، یافتن کلینیک یا متخصص درد مناسب برای نوع خاص درد شما است. از مسئول یا سرپرست کلینیک، درباره‌ی اینکه  متخصصین درد بیشتر چه بیمارانی را درمان می‌كنند و كدام یك از بیماران بهبود چشمگیری در علائم درد خود دارند، سوال کنید.

انواع روش‌های درمانی

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفته شود، انواع شیوه‌های درمانی است که متخصص درد از آنها استفاده می‌کند. بسیاری از درمان‌های درد شامل فیزیوتراپی، بازآموزی شناختی، ترکیبات دارویی یا درمان‌های ذهن و بدن است. معمولاً انتخاب عاقلانه‌ای است که درباره روش‌های درمانی متخصص درد برای درمان بیماری خود بحث کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا این روش همان چیزی است که می‌خواهید یا خیر. با این حال باید به خاطر داشته باشید که هر درمانی که به نظر شما عجیب است نباید فوراً کنار گذاشته شود. بسیاری از روش‌های درمانی وجود دارد که برای مشاهده‌ی نتایج بهتر از آن‌ها نیاز به وقت و هزینه است.

با متخصص درد خود صحبت کنید

علم پزشکی درد، یک رشته‌ی در حال تکامل سریع است، بنابراین شما باید پزشکی را انتخاب کنید که درک کاملی از آخرین پیشرفت‌های درمانی داشته باشد. این معمولاً به معنای متخصصی است که به طور مرتب به کنفرانس‌های درد می‌رود و درباره روش‌های جدید در مجلات پزشکی تحقیق می‌کند. ممکن متخصص درد شما است به روش‌های درمانی سنتی متکی باشد، اما آن‌ها باید درک درستی از درمان‌های جدید نیز داشته باشند و استدلال‌های قوی در مورد روش‌های درمانی ترجیحی خود به بیمار ارائه دهند. از متخصص درد، در مورد استفاده از داروهای افیونی برای بیماران سوال کنید. شما ممکن است، متخصصی که داروهای افیونی را برای مت طولانی به بیمار توصیه و یا در درمان بیمار کم کاری می‌کند را انتخاب نکنید.

در اولین مراجعه به متخصص درد چه انتظاری باید داشته باشم؟

در اولین مراجعه‌ی شما، ابتدا متخصص درد شما را می‌شناسد و شروع به ارزیابی مشکل درد خاص شما می‌کند. این معمولاً شامل یک تاریخچه دقیق، یک معاینه بدنی و بررسی تست‌هایی است که تا کنون انجام داده اید. سوالاتی در زمینه‌ی علائم و نوع درد از شما پرسیده می‌شود و معاینه فیزیکی بر روی مشکل خاص شما متمرکز خواهد شد. متخصص درد مایل است در مورد سابقه پزشکی گذشته و فعلی نیز اطلاعاتی کسب کند. غالباً قبل از اولین مراجعه به شما یک پرسشنامه داده می‌شود که سوالات مفصلی در مورد مشکل درد شما خواهد پرسید، و احتمالاً از شما خواسته می‌شود هرگونه تصویربرداری ‌‌(مانند اشعه ایکس، اسکن توموگرافی (CAT) یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) که قبلا انجام داده‌اید را با خود به همراه داشته باشید. شما باید قبل از اولین مراجعه‌ی خود بدانید که آیا روش درمانی خاصی برای شما پیش بینی شده است یا خیر. در این صورت، ممکن است به یک راننده نیاز داشته باشید تا شما را به خانه برساند.

از همه مهم‌تر، این ویزیت فرصتی است تا مخصص درد، شروع به تجزیه و تحلیل تمام این اطلاعات جدید و بحث در مورد ارزیابی اولیه مشکل درد شما کند. او ممکن است دقیقاً بداند که چه چیزی باعث درد شما شده است، یا شاید به اقدامات تشخیصی بیشتری نیاز باشد. مهم نیست مشکل یا بیماری شما چیست، آنچه مهم است درک واضح از درد خود و سیر ارزیابی و برنامه‌ی درمانی برنامه ریزی شده برای بیماری شما است.

منبع: فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *