تنگی کانال نخاعی ، درمان غیر جراحی و جراحی

تنگی کانال نخاعی از علل گز گز و خواب رفتگی در دستها و پاها می باشد که در صورت بروز تنگی نخاع در گردن گزگز دست و پا رخ می دهد و در صورت بروز آن در ناحیه کمر علایم  در پاها خواهد بود.رشته های اعصاب از نخاع جدا شده و  سیگنال یا پیام هایی  را از اندامها  به مغز ارسال کرده و پس از پردازش دستورات را از مغز به سایر نقاط بدن انتقال می دهد. زمانی که نخاع  بدلیلی تحت فشار قرار می گیرد، تنگی کانال نخاع بروز می کندک.

کوتیشن علایم کاملا بستگی به شدت تنگی کانال نخاعی و محل ایجاد تنگی کانال نخاع دارد.گاهی محل تنگی نخاع جایی است که فشار چندانی روی اعصاب و نخاع وارد نمی کند لذا علایم کمی خواهد داشت. گاهی ممکن است تنگی کانال شدید نباشد ولی بدلیل فشار روی ریشه های عصب علایم نگران کننده ایجاد کند.کوتیشن

علت فشار روی نخاع شامل عوامل زیر است:

  • آرتروز ستون فقرات و تنگ شدن کانال نخاعی
  • فتق دیسک
  • شکستگی مهره ها در اثر پوکی استخوان یا ضربه
  • لیگامانهای اطراف ستون فقرات
  • خونریزی در اطراف مهره ها
  • ایجاد یک توده درون نخاع یا بیرون آن توسط یک آبسه یا توده خوش خیم و بدخیم
مشاوره خرید محصولات با کارشناسان بازار پزشکی

فروشگاه بازار پزشکی با بهره گیری از بهترین برندها و دانش فنی خود توانسته تا کنون خوش بدرخشد. فروشگاه بازار پزشکی از هر گونه تلاشی برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان خود دریغ نمیکند و همواره در تلاش است تا اسان ترین فرایند خرید با قیمت های واقعی و بدون واسطه از برندهای معتبر را برای مشتریان خود فراهم آورد. تامین مطمئن، سریع و اقتصادی کالاهای پزشکی و لوازم سلامت کاربران با بالاترین کیفیت از اولویت های سایت بازار پزشکی می باشند.

به منظور رفاه حال شما عزیزان امکان پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص محصولات، نحوه سفارش، تعیین سایز و موارد دیگر می توانید با تلفن ۰۲۱۹۲۰۰۷۷۲۴ و ۰۹۳۶۱۰۵۳۳۳۳ در ساعات کاری 10 تا 17 در ارتباط باشید.

تنگی کانال نخاعی با چه علایمی بروز می کند

علایم کاملا بستگی به شدت تنگی کانال نخاعی و محل ایجاد تنگی کانال نخاع دارد.گاهی محل تنگی نخاع جایی است که فشار چندانی روی اعصاب و نخاع وارد نمی کند لذا علایم کمی خواهد داشت .

گاهی ممکن است تنگی کانال شدید نباشد ولی بدلیل فشار روی ریشه های عصب علایم نگران کننده ایجاد کند.

غالبا بیماران تنگی کانال نخاعی شکایت از خستگی و گزگز اندامها بصورت مکرر در هنگام راه رفتن دارند و اشاره می کنند مثلا با دویست قدم راه رفتن مجبور به ایستاده هستند و پس از مدت کوتاهی مجددا به راه خود ادامه می دهند.

  • بی حسی شدید در پشت ساق پاها و ران
  • درد اندامها
  • ضعف و لاغری عضلات
  • بی اختیاری ادرار و مدفوع که در موارد خیلی شدید است و بندرت این علامت دیده می شود.
  • اختلال تعادل و خالی کردن پاها بدلیل ضعف اندامها

تشخیص تنگی کانال نخاعی

بهترین راه تشخیص تنگی کانال نخاعی ابتدا شرح حال و معاینه بیمار است. انجام MRI کمک کننده است ولی توجه داشته باشید که نیم از افراد بالای سن پنجاه سال گزارش MRI  غیر طبیعی دارند بدون اینکه مشکلی داشته باشند و یا هشتاد درصد افراد بالای هفتاد سال MRI  غیر طبیعی دارند بدون اینکه علایمی داشته باشند لذا تفسیر MRI با معاینه باید منطبق باشد و معاینه و ویزیت پزشک بسیار مهم است . در مواردی لازم است آزمایش خون عکس رادیوگرافی ،سی تی اسکن نیز انجام شود. نوار عصب و عضله برای تشخیص تنگی کانال کمک کننده نیست ولی می تواند در صورت وجود فشار روی ریشه عصب شدت و میزان درگیری عصب را نشان دهد. در بازار پزشکی با معاینه دقیق بیماران و توجه به مشکل بیماران بهترین روش درمانی برای بهبود بیماران بکار می رود.

درمان

بر اساس نظر انجمن جهانی روماتولوژی تنگی کانال نخاعی درمان قطعی ندارد این بدین معناست که تنگی کانال نخاعی مانند دیابت یا روماتیسم است که درمان قطعی ندارند و با دارو درمانی مانند انسولین یا داروهای دیابت و روماتیسم قابل کنترل هستند. بهترین درمان ورزش درمانی، طب سوزنی، آب درمانی ،لیزر، و فیزیوتراپی و در موارد خاص  جراحی است. نودو پنج درصد بیماران تنگی کانال نخاعی بدون جراحی بهبودی می یابند. در صورتی که بیمار نیاز به جراحی داشته باشد روش جراحی به صورت بسته خواهد بود. که در ویدئو زیر به توضیح آن میپردازیم

منبع: فروشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی و ارتوپدی بازار پزشکی

محصولات

%30
344,400 تومان - 430,500 تومان
%30
397,600 تومان - 497,000 تومان
%33
719,200 تومان - 899,000 تومان
%30
470,400 تومان - 588,000 تومان
%30
464,800 تومان - 581,000 تومان
%20

محصولات ارتوپدی

کرست کمر نئوپرن نوید کد 191

739,200 تومان
%18

محصولات ارتوپدی

قوزبند نیوپرن نوید

597,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *